Alla inlägg under juli 2010

Av Peter - 31 juli 2010 22:09

Nu man trött efter en lååång dag med massor av aktiviteter med icka, vi har varit ute mycket idag så hon fick åka med sin sparkcykel. Vi matade änder och vi var och köpte tre lådor för 20 spänn så nu kan man ha flingorna i snyggare förpackningar hehe. Kvällen avslutades med pizza och lite film så nu ska icka sova och jag wowar lite innan jag ska Zzzz....


Så tills imorgon tjillevippen...

Av Peter - 30 juli 2010 19:48

Idag har vi varit i B-länge på kontoret där och fixat ett datorbord till mig och sedan var vi till panduro och fixade pärlot till icka och en sparkcykel och hjälm så nu har icka att göra ett tag iaf :) vädret har varit regnigt mestadels hela dagen så det har varit en inomhus dag idag men passade på att prova sparkcykeln mellan skurarna.


har städat idag då det låg saker lite här och där. Men nu spelar icka Kalle kunskap å blir lite smartare och jag ligger å bloggar å ska wowa en stund så det blir att följa morgondagen lördag tills dess tjillevippen...

Av Peter - 29 juli 2010 20:34

Vad fort den här dagen har gått. Vi kom som vanligt till L-vika och skulle peta på lite papper och trodde dagen skulle gå sakta men tji fick jag. Fick hjälpa till att fixa tavlorna vi väntat på nu i snart 2 månader så man började pilla på dom och det gick sin stund sen blev det lunch helt plötsligt och sen gjorde man klart tavlorna, ja då var kl halv 3. så det var till att åka tillbaka till B_länge och njuta av värmen...trodde jag det spöregnade så det blev hem direkt och leka med icka. Göra mat och leka lite till.


Nu kom jag jag på att jag hade glömt blogga idag och tur var väl att man kom på det får ju inte slarva hihi. Nej nu vill jag börja på MT snart detta går inte vill juh göra något nyttigt. =) nu blir det KoB-rummet sen lite wow.


Tills nästa gång, tjillevippen...

Av Peter - 28 juli 2010 10:14

"När ska vi gå?" det är den ständiga frågan man får från Angelica och jag kan hålla med om att detta är inte det roligaste stället för en 5 åring att vara men hon målar och klipper och sjunger och ritar och viker och häftar och.. ja ni fattar hon har att göra iaf =) Funderade på om man skulle överaska icka med framtidsmuseet idag?


Möjligen eller så får det bli en dag på lekplatsen då vi väl kommer ifrån jobbet.

kanske spela fotboll? hmm det visar sig iaf vädret är SOLIGT och VARMT och bara så underbart att man känner sig som en intern som får titta ut genom gallret. Vill ut nu.

kanske ta sig en glass sen? sist fick man juh inte smaka någonting av icka av den stora glassen utan hon proppa i sig den själv...


Hmm mamma-fasoner eller? ;P nejdå men hon behövde den glassen som en liten uppmuntran efter de långa dagarna på pappas jobb.


Nu ska man göra klart allt som jag kan göra här så får vi se när man kommer ut.


Tills nästa gång, tjillevippen...

Av Peter - 27 juli 2010 10:07

ännu en dag på kontoret med icka, vi hade varit i tid om inter bussen varit 10 minuter försenad förbannade skit. Men vin kom fram iaf och nu sitter jag å snabbbloggar medans icka kollar på bolibompa på datorn.


Dennis ringde idag å sa dom skulle till Borlänge, vad kuligt det blir definitivt en fika med dom sen då vi har slutat jobbet för nu finns det inte mycket att göra här i L-vika... tråkigt som fan känns ganska meningslöst att inte ha nåt att göra...


Det blev lite fotograferingar igår då icka fick sköta kameran och en annan ville ju ha på thaiskydden vilket var kuligt värre.

Så nu får vi kolla om det finns nåt att göra...


Tills nästa gång tjillevippen...

Av Peter - 26 juli 2010 07:49

Nu sitter vi på tåget på väg till kontoret, icka och jag. Icka som var piggare än jag trodde i morse. Hon var upp redan kl. 04.15 visserligen somnade hon igen men ändå.

Så nu ska hon få följa med till kontoret och se var jag jobbar, det blir en annorlunda dag. dessa två veckor blir nog speciella  då man ska jobba och samtidigt ha icka.


Blir nog så att man jobbar halvdag, alla grupper har ju ändå ledigt nu i 2 veckor så det blir ju knappt något att göra, tråkigt som fasen men ändå mer tid till att blogga, leka med icka och säkert wow oxå hehe.


Hur e de annars idag då? tja idag e de lite mer blogg lust än var det var igår då man bara bloggade för att få datumen efter varandra hehe men idag så mår man bra, MÅSTE städa sen då man kommer hem det är för liten lgh och för mycket kläder cheez man e ju som ett fruntimmer o.O (gaaahhh) nej, utrensning blir det sen man får se vad som blir kvar efter raiden. Måste tvätta oxå, när blev allt på en gång? tyckte att det var så lugnt förut och jag har nyss tvättat men icke då tydligen.


Försöker få i mig en yoghurt, ni vet dom där Yoggi jalla-liknande sakerna som är blaskiga yoghurt som dagen-efter spya så fast e yoghurten, fy fan men men ner går den iaf.


Nu har vi börjat rulla så L-vika here we come. inte för att L-vika är såå jäkla spännande men det kan väl hända något där iaf. Väntar på paketet från Thailand denna vecka, den borde ju komma nu tycker man då det var 2 veckor sen dom skickade det. har legat i Tyskland i en vecka minst med andra ord thai-pojkarna är snabbare än tyskarna haha


vädret då för att gå över till det? ja det var fjollregn i morse så det var att ta paraplyet för att inte bli fuktig. Finns inget speciellt att säga om vädret (förbannade caps som sitter så dumt !? kommer åt den i tid å otid så man måste sudda en hel mening för att man skriver blandat hmm) Tåg personalen kom nyligen å skulle se biljetten och det var en pangbrud, riktigt jävla het så det var en trevlig start på måndagsmorgonen =) hoppas att resten av dagen flyter på i samma anda hehe hoppas går ju...


Nu blir det nog ett glapp till nästa bloggtillfälle för idag menar jag =)


Nu e man hemma igen och gissa om man blev glad när man såg en avi innanför dörren, tänkte kunde det verkligen vara...? man små sprang lite till Ica nära som ligger 150 meter från porten, väl där hämtar man ut paketet som i sin tur visade sig vara en påse och det var den påsen man väntat på. Det var mina boxningshandskar, mina benskydd och mina thai-shorts. Hem fort som fan och prova både benskydden och handskarna satt som gjutet nu e det bara suspen kvar sen e man redo för att träna MT, bilder på mig i MT klädsel kommer senare, kanske det blir bilder ikväll det visar sig... blev visst några bilder och icka blev fotograf eller hon tryckte på remoten till kameran iaf =)


       





Tills nästa gång, tjillevippen...

Av Peter - 25 juli 2010 17:37

Just idag har jag ingen som helst lust att blogga idag tråkigt men vi har iaf varit till farfar å hälsat på. Och vädret suger gammal mos.


Nu e vi hemma och icka tittar på He-man och jag skriver blogg och tittar på alla mina sidor som jag har. Mer kul än så blir det inte idag så vi får se om något mer intressant händer idag


tills nästa gång, tjillevippen...

Av Peter - 24 juli 2010 09:52

nu har vi vaknat å det blev det vanliga, icka ville se Ariel och Bamse så då passar jag på att blogga för sen hinner man juh inte då vi ska till farfar å hälsa på idag. Får komma ihåg grejjerna till gubben som han ska ha. Vad mer kan man ta upp nu då? hmm vädret är bra inte übersoligt eller så men det ser iaf bra ut. Det verkar inte vara alltför varmt men det vet man juh aldrig. Vi får se vad vi hittar på hos farfar idag.


Jag e rätt slö just nu så det blir en kort blogg idag.



Tills nästa gång, tjillevippen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards